Voor informatie over de auteur van deze blog kunt u schrijven naar: cordialiter@gmail.com

vrijdag 8 februari 2013

Priester worden

Priester worden? Onder de mannelijke religieuze instituten heb ik bijzondere achting voor het Instituut van het Mensgeworden Woord (IVE), gesticht door Pater Carlos Miguel Buela in 1984.

Ik appreciƫer erg de devotie waamee deze priesters het Heilig Misoffer vieren, hun trouw aan de leer van het Pontificaat, de aanhankelijkheid aan de doctrine van de H. Thomas van Aquino en het frequente gebruik van de toog. Ook trekt mij hun brandende missionarissen geest aan. De priesters van de IVE hebben vaker de rol als pastoor, maar ook andere vormen van apostolaat. Hun apostolische ijver fascineert veel jongeren en bovendien het Instituut van het Mensgworden Woord profiteert van vele roepingen en is een van de weinige religieuze congregatie in hevige groei. Mijn hoop is dat de roepingen van dit instituut nog kunnen vermeerderen, aangezien de Katholieke Kerk vele priesters nodig heeft met een goede ascetische en doctrinele vorming, en vooral rijken in naasteliefde en ijver voor de eeuwige redding van de zielen toegewijd aan het kostbare Bloed van de Goddelijke Verlosser.

Aan de mannen die zich aangetrokken voelen tot het katholieke priesterschap, raad ik aan om een roepingen ervaring op te doen bij het Instituut van het Mensgeworden Woord. Voor informatie kunnen jullie schrijven naar het volgende adres: com.brunssum@ive.org