Voor informatie over de auteur van deze blog kunt u schrijven naar: cordialiter@gmail.com

donderdag 26 januari 2017

Gregoriaanse gezangen gratis mp3


Om de mp3 files te downloaden, klik hier.

Werkelijk groot groot is het geestelijk goed, die de roemrijke en onsterfelijke Gregoriaans produceert. De religieuzen en cantoren die het gregoriaans verdedigen en verspreiden die werken voor het welzijn van de zielen en zetten zich dus werkelijk in voor de grotere glorie van de Heer. We kunnen niet toestaan dat deze kostbare schat die ons is overgeleverd door onze voorouders verloren gaat. 

Vele gregoriaanse gezangen zijn op amatoriele wijze opgenomen door de Benedictijnen van San Paolo in Brasilie. Het is mogelijk om deze gratis te downloaden en men is vrij ze te versprijden (niet om winst te maken). Alleen is de server waarop ze geüpload zijn is zeer langzaam. 

Ik heb ongeveer veertig Gregoriaanse gezangen in een zip-bestand verzameld en ik geüpload naar een server veel sneller. De kwaliteit van de opnames is niet professioneel, maar deze bestanden zijn nog steeds nuttig om vertrouwd te raken met het Gregoriaans. Ik luister over het algemeen er naar als achtergrondmuziek, terwijl ik een spiritueel boek lees en soms zelfs als ik bid.