Voor informatie over de auteur van deze blog kunt u schrijven naar: cordialiter@gmail.com

woensdag 23 november 2011

We hebben heilige priesters nodig

Een vriendelijke lezer heeft mij de volgende mail geschreven die ik graag pubbliceer ("don" is de Italiaanse titel voor Priesters").

Lieve D.,
                [...] ik kom vaak op jou ontsettend interessant blog! 

Het doet mij goed te weten dat er zoeveel getuigenissen zijn van personen (ook jongeren) die over spirituele dingen spreken, terwijl normaal onze omgeving zo ontsettend oppervlakkig is…
Bedankt voor alles, ook voor jou antwoorden die het hart reiken!

Gezien dat op jou blog over roepingen wordt gesproken en omdat ik geloof dat het nuttig is om getuigenissen van heilige priesters te geven, zou ik graag Don Angelo willen herrinneren,nu dat een jaar is verstreken van zijn dood, gebeurt op 21 November 2010. Hij was altijd voor iedereen beschikbaar, altijd berijd om mensen di leden te steunen,met weinige woorden maar met heel veel liefde. Eén blik, één woord van hem en de moeilijkheden leken makkelijker te overwinnen. Coherent met wat hij leerde: hij was de eerste die deed wat hij leerde. Geduldigheid, discreet zijn, mildheid en nederigheid waren zijn kenmerken. Hij heeft totaal naar het charisma van Don Bosco geleefd. Don Angelo heeft zich nooit iets bespaart en hij wist mensen te betrekken en enthousiast maken. Hij was bezield door een forse spiritualiteit, door de liefde aan de Heer Jezus, aan Maria Hulp der Christenen, aan Don Bosco en aan de Katholieke Kerk.

Bedankt voor alles.
(Ondertekende brief)


Lieve zus in Christus,
                                   ik ben blij dat je mijn blog blijft volgen. Voor mij is het een vreugde te weten dat er nog steeds personen zijn die zich interesseren in spirituele onderwerpen.

Don Bosco zei dat een priester nooit alleen naar het Paradijs of naar de hel gaat: met hem gaan een groot aantal zielen mee, of gered door zijn heilig ministerie en door zijn goed voorbeeld, of verdoemen door zijn nalatigheid in het vervullen van zijn plichten en door zijn slecht voorbeeld.

We moeten dus tot de Heer bidden opdat hij ons vele en heilige priesters schenkt die zich ijverig inzetten voor het welzijn van de zielen.

Ik profiteer van deze brief om jou te begroeten in Cordibus Jesu et Mariae.

Cordialiter